Jestliže nemá internetová stránka dostatečný počet návštěvníků a klientů, je v podstatě odsouzena k zániku. Protože tato neplní svou nejzásadnější funkci, tedy nespojuji lidi a nezajišťuje přenos konkrétních dat mezi nimi, a bez toho není důvod, aby si někdo takovou prezentaci dlouhodobě vydržoval. Stálo by to peníze, čas a snahu a výsledek by byl logicky velmi nízký, ne-li dokonce nulový.
Ovšem zároveň je pochopitelné, že nelze každou stránku, která se potýká s nezájmem publika, rovnou zrušit. Sice by to mělo logiku, jenže jak by se potom její vlastník prosazoval, aby dosáhl svých záměrů? Co by dokázalo nahradit v dostatečné míře zázrak jménem internet? Nejspíše nic.
A proto by bylo záhodno najít způsob, jak učinit, aby se stránka zachovala, ale zájem o ni vzrostl. Ovšem ať se kdejaký amatér snaží sebevíc, nemá naději na to, že by dosáhl zlomu a radikální změny k lepšímu. Není to v jeho silách a neumí to.
Na rozdíl od specialistů na optimalizaci internetových stránek pro vyhledávače. Ti totiž vědí, jak dosáhnout ideálního stavu věcí, dokážou to i zrealizovat a mohou tak být leckomu vítanou oporou.
Do sféry jejich činnosti náleží v podstatě pět okruhů činností.
- kontrola webu, jenž jimi má být optimalizován, a odstranění jeho možných nedostatků, které by ho mohly činit pro vyhledávače neatraktivním,
- přivádění sem návštěvníků z jiných webů efektivními a dostatečnými SEO odkazy Seolight.cz,
- hledání a doporučování nejvýhodnějších klíčových slov pro právě tu kterou prezentaci,
- psaní textů, jichž je na stránce samotné a na webech zaměřených propagačně zapotřebí
- a reklama a propagování takové stránky
Každý z těchto počinů sehrává svoji úlohu, každý pomáhá k tomu, aby se takto upravovaná stránka dostala do popředí zájmu vyhledávačů, které ji pak daleko efektivněji nabídnou internetové veřejnosti. A poté, co se sem lidé počnou hrnout, už se konečně takový web vyplatí. Až pak bude fungovat tak, jak má.