Stejně jako pečlivě rodiče vybírají jméno pro svého potomka, se stejnou láskou a péčí i k výběru webové adresy musíme přistupovat. Myšlenka někdy může být zajímavá, ale název je příliš složitý, aby si ho lidé zapamatovali. Někdy je problém používání anglických výrazů, a nesmyslných slov které si lidé špatně pamatují. Zohlednit je vhodné také to že název webu je bez háčků a čárek, a někdy by skvělý záměr mohl působit divně.
Když jsme ve fázi, kdy nevíme, jakou cestu se vydat, může nám být nápomocna statistika hledanosti v internetovém katalogu. Pomůže nám to zjistit které výrazy patří mezi často vyhledávané a podle toho později konat.
Internetovou adresou s naším jménem nic nezkazíme, pokud patříme mezi známé osobnosti, ale i za předpokladu že se známými plánujeme stát. Dnes naše jméno ve vyhledavačích nikdo vyhledávat nemusí, zítra však tomu může být jinak, a lidé tak naše stránky snadno najdou.
Když nabízíme nějaký produkt nebo službu, můžeme do názvu webu využít samotný název výrobku, je to nejlépe dohledatelné. Ani nespisovné češtiny se nemusíme bát, když lidé tento výraz využívají častěji v hovorové řeči, budou tak naše stránky lépe viditelné.
Webová adresa by měla být snadno zapamatovatelná. Můžeme se ale setkat i s tím že máme vymyšlený skvělý název, jenže už je zabraný. Znepříjemní nám to tak práci a musíme hledat nějakou alternativu. Je to pochopitelné, protože oblíbená slova a fráze bývají často zabrané, a je tak na nás, jak k tomu přistoupíme. Není divu, že vybrat název pro webové stránky chce hodně přemýšlení a zvažování, které může zabrat několik dní i týdnů. Nevyplácí se věc uspěchat, a je lepší raději si vše nechat projít hlavou.
Když vybereme adresu, naše práce nekončí, teď už je na řadě zaměřit se na obsah stránek. Za kvalitním webem stojí spousty práce. Nic to však nemění na tom že dobrý název je základem každého webu.